Důležitou součástí Intervalového řízení®, o kterém jste se mohli více dočíst v některém z předchozích čísel našeho newsletteru, je ustanovení tzv. administrátora. Hlavním smyslem této role je dohled nad dodržováním principů Intervalového řízení® a to tak, aby jeho implementace přinášela kýžený efekt. Zároveň administrátor pomáhá manažerům ve zlepšování jejich manažerských schopností. V prvé řadě má tento člověk na starosti administraci protokolů manažerských rozhovorů. To znamená, že si vždy po cca 3-4 kolech rozhovorů vezme protokoly daného manažera a pracovníka a dívá se na to, jestli nevykazují určité nedostatky:
nesplněných činnostech se opakuje stejný typ činnosti u pracovníka – měli by se zamyslet, jestli je stanovená cesta realizace úkolu opravdu správná
v nesplněných činnostech se opakovaně objevuje manažer (tedy že neposkytl podporu, zdroje) – dodržuje svou roli?na některých úkolech se za 4 kola rozhovorů (tj. 1-2 měsíce!) vůbec nepracovalo (objevuje se příliš často „bez činnosti“)
ve struktuře činností se objevují pouze činnosti pracovníka, ale žádná podpora ze strany manažera – k čemu tam pak pracovník manažera má?
ve struktuře činností se objevuje příliš mnoho činností manažera, pracovníkovy činnosti jen zřídka – manažer realizuje úkoly za pracovníka …
Informace o těchto nectnostech manažerské práce předává administrátor k rukám člověka zodpovědného za Řízení společnosti (zpravidla ředitel), který na základě tohoto sám koná kroky ke zlepšení daného vztahu manažer-pracovník. Administrátor tedy zpravidla nemá sám pravomoc řešit případné nedostatky s daným manažerem sám, ale pouze je tzv. červenou kontrolkou ,která říká „tady by se dalo něco zlepšit“. Kromě výše uvedených úkolů má administrátor na starosti i vkládání nových úkolů do protokolů manažerských rozhovorů (to se týká hlavně oblasti Strategie a Optimalizace workflow) a sledování formální úpravy protokolů, aby byly protokoly přehledné apod. Tuto úlohu zastává samostatně a komunikuje o tom přímo sám s manažery.