Společnost s meziročním plánem zvýšení výkonu a kompetentnosti pracovníků i celých oddělení; společnost s potřebou změny organizace či řídících mechanismů.
Nastavení efektivního způsobu řízení a organizace společnosti, aby zajišťovala splnění svých dlouhodobých, strategických cílů zadávaných majiteli.
Zvýšení kompetentnosti řízených pracovníků vůči jejich roli ve firmě a samotných manažerů vůči jejich základnímu poslání vést a řídit své podřízené k dosahování výsledků.
Generální ředitel, majitelé.
Manageři jednotlivých oddělení.
Ke zvýšení efektivity manažerské práce a zvýšení výkonu pracovníků, kteří jsou tímto způsobem vedeni, používáme účinný nástroj systemického managementu tzv. Intervalové řízení®.
To pracuje se 4 základními kontexty – strategickými cíli, operativními cíli, osobním rozvojem a odběratelsko-dodavatelskými vztahy (workflow). Manažer a pracovník v pravidelných intervalech zpracovávají každodenní firemní operativu, převádějí na každodenní práci pracovníka firemní Strategii (dlouhodobé cíle), průběžně optimalizují pracovníkovy odběratelsko-dodavatelské vztahy uvnitř firmy směrem ke zvýšení kvality a množství dodávané práce, a průběžně pracují na osobním rozvoji pracovníka v souladu s potřebami firmy.
Společně si vyjednávají v každé této rovině cíle do příštího setkání, ale především si vyjednávají cestu k dosažení těchto cílů, tedy činnostní strukturu pracovníka v mezidobí do příštího setkání Intervalového řízení. Tento krok se významně liší od tradičních zvyklostí řízení, ve kterém se definují cíle, ale cesta se ponechává nepovšimnuta a je pak nutně následně předmětem vyčerpávající kontroly a zásahů samotného manažera do práce pracovníka.
Management je extrémně vytížený suplováním celé řady činností, rozhodnutí a kompetencí, které mají ve skutečnosti realizovat lidé pod nimi. Výsledným efektem implementace Intervalového řízení® je menší energetická i časová náročnost řízení svých podřízených pracovníků pro manažera při zvýšení jejich výkonu a efektivity jejich práce. Dlouhodobým efektem je neustále se zvyšující kompetentnost řízených pracovníků vůči své roli ve firmě i samotných manažerů vůči jejich základnímu poslání vést a řídit své podřízené k dosahování výsledků (oproti tradici „sám se na dosahování výsledků přímo výkonně podílet“).
V prvním kroku je potřeba, aby byly se zadavatelem vyjednány požadavky na práci se skupinou managerů a také konkrétně na každého z nich. Toto zadání slouží zároveň jako měřitelný parametr úspěšného dosažení cíle.
Při následné práci formou systemického skupinového koučování manageři na základě výchozího zadání vytvářejí plány úprav, definují svou vlastní roli a získávají zájem osobně se podílet na dosažení navržených změn. Systemické koučování je metoda, která navozuje primárně žádoucí změny na úrovni myšlení a přístupu lidí ke změně chování. Na základě takto dosažené změny v myšlení pak samovolně vzniká proaktivní spoluzapojení účastníků do plnění cílů společnosti.
Výstupem koučování je projektová zpráva, která obsahuje přesný popis změn fungování jednotlivých oddělení a konkrétní role a změny chování a s tím spojené potřeby osobního růstu managerů tak, jak si je sami za pomoci kouče definovali, avšak v souladu se zadáním zadavatele. Tento návrh projektu je podkladem pro další změny, které jsou v dohodnutém časovém horizontu realizovány formou individuálního systemického koučování s každým managerem.
Specifickým rysem tohoto produktu je provázání všech jeho dílčích částí a změnových a rozvojových činností s jedním řídícím nástrojem, který zabezpečuje transfer teorie do praxe. Tímto manažerským nástrojem je Intervalové řízení®. Poznatky a zkušenosti získané prostřednictvím systemického koučování či rozvojových programů udržuje týden od týdne živé v každodenní praxi. V centru pozornosti neustále stojí zájem převést získané dovednosti a změny fungování do práce jednotlivých manažerů a udržet tento proces živý i po skončení všech aktivit.